„Mert a legigazibb örömök mégiscsak azok, amelyeket nem lehet pénzen megszerezni.” (Varga Domokos, József Attila-és Kossuth díjas magyar író, újságíró)

Márciusban az apró örömök hónapja témát dolgoztuk fel iskolánkban a boldogságórák keretében. Ez a téma igazán hálás téma, hiszen számos apró örömöt találhatunk a mindennapokban, így ez nem is volt másképpen márciusban sem. A diákönkormányzattal összefogva számos olyan tevékenységben vettek részt a batsányis diákok, amelyek a testi-lelki jóllétünk fokozását célozták meg, így a sok dolgozat, felelés mellett igazán sok kedves eseményre emlékezhetünk vissza a hónap kapcsán.

Az 5.F osztályban az apró örömök hónapja a fiúk meglepetésével kezdődött. Titokban készülődtek és nőnap alkalmából virággal lepték meg a lányokat és tanáraikat. Igazán szép pillanat volt, köszönet a figyelmességért. Az amúgy is vidám tantermünket tovább díszítettük a diákokkal. Sikerült igazán tavaszi hangulatot teremteni a sok virággal, méhecskével, pillangóval és egyedi alkotásokkal. A diáknapon meg is kapta az osztály a méltó jutalmát, hiszen a legkreatívabb díszítés díját nyerte el az osztály, ajándékuk egy finom torta volt.  A tanórákon is sok öröm ért bennünket. Rengeteget játszottunk, készültünk a tavaszi szünetre, hogy végre újra feltöltődjünk. Az egyik osztályfőnöki órán mindenkinek kijelöltünk egy segítőt, aki egy hónapig figyel osztálytársára, segíti, támogatja mindennapjait. 

Programból sem volt hiány. Az iskolai boldogságnapi programon az egész osztály aktívan közreműködött, így március 20-án, az egyik szünetben, közösen elénekeltük Bobby McFerrin: Don’t Worry, Be Happy! című örök slágerét. A szünetekben szívecskékre írtunk kedves üzeneteket, illetve előzetesen az iskolai paravánokra is készítettünk rajzokat.  A 100. matematika óra is rengeteg vidámsággal telt, hiszen játszva tanulni a legjobb dolog. A diákelnök jelöltek programjai megannyi mosoly csaltak a gyerekek arcára március utolsó hetében: együtt sportoltak, táncoltak, kvadoztak, lufit gyűjtöttek a többi batsányissal a legfiatalabbak. Meglepetésként a diáknapon egy közös produkcióval készültünk tanárainkkal. A Karib tenger kalózai film zenéjére adtunk elő egy rövid koreográfiát, hiszen a legkisebbek is szerezhetnek apró örömöket mindannyiunk számára.

A nagyobb gimnazisták szintén igyekeztek meglepetésekkel kedveskedni társaiknak, így nőnap alkalmából a lány osztálytársaknak vettek virágot, illetve az iskolai dolgozókat (tanárok és technikai dolgozók) kis csokoládékkal ajándékozták meg a batsányis fiúk. A hónap során számos olyan örömteli pillanatnak is részesei lehettünk, amelyek az osztály tehetséges diákjainak kitartó munkáját dicsérik, így többen részt vettek matematika, programozó versenyeken, igazán szép eredményekkel, a röplabda bajnokságon is 1. helyezett lett a fiúcsapat, valamint az iskolai angol, spanyol és német nyelvi órákon kreatív versek is születtek a boldogság témaköréhez kapcsolódóan. A boldogság világnapjához csatlakozva a Kodály terem ajtaja is új, kreatív díszítést kapott, illetve a diáknapon együtt készítettünk palacsintát a főzőverseny alkalmából, mely zsűrizett tányérunkon szalvétából egyedi origami díszítés is helyett kapott. A diáknap, az utolsó iskolai nap is tele volt apró meglepetésekkel, a közös programoktól kezdődően a nap zárásáig, így a tombolahúzás eredményeképpen az egyik sorszámunkkal egy SUN GYM egynapos bérletet nyertünk. Bár a fődíjakat (egy nyulat és egy birkát) nem sikerült megnyernünk, mégis a legfontosabb élmények az utolsó iskolai napon, a közös izgalom, az együtt töltött órák örömteli, egyúttal vicces pillanatként maradnak meg az emlékezetünkben. Az apró örömök hónapjához kapcsolódóan azt kívánjuk mindenkinek, hogy merjen nyitott szemmel és szívvel élni a hétköznapokban, hiszen a sok kihívás, megoldandó feladat ellenére is számos olyan örömteli helyzet van, amelyek kellemesebbé, jobbá, örömtelibbé, egyúttal élhetőbbé is teszik az életünket.

A március hónap, reményeink szerint, rávilágított arra, hogy mennyi mindennek lehet örülni, milyen sok pozitív élmény van a hétköznapokban. A boldogságprogramhoz kapcsolódó kutatások alapján alapvetően hiányfókuszú beállítottság jellemzi az emberi gondolkodásunkat, szocializációnkat, ugyanakkor a jó hír az az, hogy tudatos gyakorlással, az adott helyzetek átkeretezésével, a saját szemléletmódunk megváltoztatásával igenis tudunk pozitív irányba változtatni az alapvető attitűdünkön! 

 

Az osztályfőnökök beszámolói alapján írta: 

Rideg-Fekete Márta, osztályfőnök, Pedagógus Nagykövet