„A lényeg (…) nem az, hogy mennyi időt töltesz az egyes dolgokkal. Nem. Az energia számít, amit belefektetsz.” (Michael Crawley – brit antropológus)

A 2022-2023-as tanévben a batsányis diákok, osztályfőnökeik és szaktanáraik sok energiát fektettek abba, hogy az éves céljaikat megvalósítsák az Örökös Boldog Iskola pályázat keretén belül. A június hónap a fenntartható jóllét hónapja, így a tanult technikák alkalmazását, tudatos használatát jelenti, egyúttal összegzése az éves munkánknak is.

Az elmúlt hónapok során 10 témát dolgoztunk fel ismét (hála, optimizmus, társas kapcsolatok, jó cselekedetek, célok kitűzése, megküzdési stratégiák, apró örömök, megbocsátás, mozgás, fenntartható jóllét) az úgynevezett boldogságórákon, amely témák megalapozzák és segítik a test-lelki, mentális jóllétünk kialakítását, illetve annak megőrzését hosszútávon is. Az év során igyekeztünk az adott témák szakmai hátterét is megismertetni a pályázatban résztvevő diákokkal, egyúttal interaktív feladatok során azokat a szociális kapcsolatokhoz és érzelmi intelligenciához tartozó területeket, kompetenciákat fejleszteni (nyitottság, odafigyelés másokra, együttműködés, karaktererősségek, önismeret, kommunikáció-érzelmeink kifejezése, problémamegoldás, kritikus gondolkodás), amelyek nélkülözhetetlenek egy harmonikusnak mondható felnőtt életében, vagy akár a munkaerőpiacon, később a munka világában is. A boldogságórák hiánypótló órák voltak abban a tekintetben, hogy az úgynevezett érzelmi intelligencia fejlesztése nem köthető egyetlen egy tantárgyhoz, ezt kizárólag társas interakciók, (játékos) feladatok során lehet igazán gyakorolni, fejleszteni, amely tevékenységekhez rengeteg ötletet kaptunk a programot kitaláló, szervező kollégáktól és gyakorló pedagógusoktól ebben az évben is.

A tanév során a diákokkal együtt dolgozó pedagógusok is teljesebbé váltak személyiségükben, hiszen az elvégzett feladatok, kihívások minket, felnőtteket is formáltak, segítettek abban, hogy még jobban odafigyeljünk például az emberi kapcsolatainkra, példát mutassunk abban, hogy hogyan is lehet asszertív módon élni a hétköznapokban, segíteni másoknak, problémákat úgy megoldani, hogy az mindenki megelégedettségére történjen.

A 2022-2023-as tanévet sikeresnek mondhatjuk, hiszen iskolánkban több pedagógus és osztály is részt vett az éves feladatokban, amelyekről iskolánk honlapján is hírt adtunk minden hónapban. Jövőre ismét egy új osztály csatlakozik ehhez a pályázathoz, így reményeink szerint egyre több diák ismerheti meg a testi-lelki, mentális jóllét fontosságát, illetve vehet részt az interaktív játékokban, éves feladatokban batsányis pedagógusok segítségével.

A nyári szünetre jó pihenést, aktív kikapcsolódást kívánunk iskolánk minden dolgozójának, diákjának és a szülőknek, családoknak is! Találkozzunk szeptemberben feltöltődve, kipihenten! 🙂 

 

A beszámolót írta: Rideg-Fekete Márta

osztályfőnök, Örökös Boldog Iskola intézményi koordinátor