”Az életben nem az jelenti a tragédiát, ha nem éred el a célokat, hanem az, ha nincsenek céljaid.” (Benjamin Elijah Mays)

Januárban (Boldog Iskola cím tulajdonosaként), az új évet a célok kitűzésével és megfogalmazásával kezdtük el, és ennek a gondolatnak a jegyében igyekeztünk úgy együtt dolgozni, hogy a gyakorlatban is megvalósíthassuk a számunkra fontos célokat.

Első lépésként azt fogalmaztuk meg, hogy miért is fontosak a célok az életünkben, miért is jó az, ha tudatosan választunk elérendő álmokat. Ez nem is volt olyan egyszerű, hiszen a célok megfogalmazásával kapcsolatban jó néhány fontos jellemzőt kellett tisztáznunk. Fontos volt azt tudatosítani magunkban, hogy személyre szabott, reális céljaink legyenek, olyanok, amelyekért képesek vagyunk küzdeni, hosszú távon erőfeszítéseket tenni. Azt is megbeszéltük az osztályfőnöki órákon, hogy a célok elérése közben el kell fogadnunk a kudarcokat, a nehéz helyzeteket, így fontos, hogy rugalmasan tudjunk hozzáállni a megváltozott feltételekhez. Motiváló személyként beszéltünk az egyik legismertebb férfiről, Nick Vujicicről, aki igazán méltó példaként állhat bárki előtt a világon. Az ő élete kiválóan bizonyítja azt, hogy az életcélok éltethetnek minket, illetve azt is, hogy nincsenek leküzdhetetlen akadályok senki életében sem.

A bevezető gondolatok után a diákoknak meg kellett fogalmazniuk saját céljaikat, mind az iskolai élethez mind a saját társas kapcsolataikhoz fűződően. A rutinosabb diákok úgynevezett bakancslistát is összeállítottak, így olyan célokat is megfogalmaztak, amelyek hosszabb távra szólnak, évekre előre.

A célok megfogalmazását segítették a színes lufik is, amelyekre 5 célt kellett felírniuk a diákoknak. Ezeket haza is vihették, és folytathatták a további célok gyűjtését iskolánk 6. osztályos tanulói.

Osztályfőnökként én is igyekeztem hozzájárulni a diákjaim motiválásához, így bátorító gondolatokat írtam színes ceruzákra, amelyeket a félévi bizonyítványokhoz adtam ajándékba és könyvjelzőket készítettem, amelyek reményeim szerint szintén bátorítják iskolánk 6.f osztályos tanulóit a mindennapi célok megvalósításában.

Végül, de nem utolsó sorban, minden diák megkapta tőlem emlékbe azt a motiváló lépcsősort, amelyet iskolánk aulájában is elhelyeztünk, és amely gondolatok segítenek abban, hogy hogyan is juthatunk el a célok megvalósításáig az egyes lépések teljesítése során.

Reményeink szerint, ezek a gondolatok minden diáknak segítségül lesznek a céljaik megfogalmazásában és elérésében is a Batsányiban. Az én egyik célom az volt, hogy tudatosítsam diákjaimban azt, hogy a sikeres, boldog és megelégedett élet egyik kulcsa az, ha jó célokért, tudatosan dolgozunk és ehhez igazán fontosak azok az apró lépések, amelyeket nap mint nap megteszünk a saját életünkben.

 

Írta: Rideg-Fekete Márta