„Az élet nem mindig könnyű, de amikor legyőzzük a megpróbáltatásokat, erősebbek leszünk, a lehetőségeinkért pedig hálásabbak.” (Nick Vujicic)

A címben szereplő mottó kiváló inspirációt adott iskolánk diákjainak és tanárainak, mivel februárban a megküzdési stratégiákról tanulhattunk a boldogságórákon. Ez a téma igazán különleges, abból a szempontból, hogy egyáltalán nem könnyű a nehézségekkel szembenézni, illetve még dolgozni is ezen helyzetek felismerésén, egyúttal a különböző megoldási lehetőségeket is mérlegelni az adott helyzetben. A téma igazán aktuális, hiszen számos olyan helyzettel találkozunk a mindennapokban, amelyek kihívást jelentenek számunkra, ezért mindenféleképpen fontos volt, hogy tudatosabban is feldolgozzuk ezt a témát diákjainkkal a  boldogságórákon.

A felsősök beszélgettek a témáról, összegyűjtötték azokat a helyzeteket, amelyeket nehézségként élnek meg a mindennapokban. Természetesen itt nem ért véget a téma feldolgozása, hiszen arról is szó esett, hogy milyen megoldási stratégiák léteznek a kihívást jelentő helyzetek megoldására. Így a következő ötleteket olvashattam diákjainktól:

  • Stresszes napok==>pihenés, kikapcsolódás, egy jó könyv elolvasása, kreatív tevékenységek (pl. festés, történetírás), barátokkal lenni
  • Betegség==> megoldások keresése, szakorvoshoz elmenni
  • Fáradtság==> elegendő alvás, zenehallgatás, sportolás, vitaminok szedése
  • Konfliktusok==> beszélgetés, segítséget kérni, nyugodtnak maradni
  • Covid 19==> a jó dolgokra figyelni, hasznos célokat találni

A 7. osztályosokkal megnéztünk egy részletet a Végtelen hit című filmből (https://youtu.be/3obMzbmpMVE), amely sok-sok tanulsággal szolgált, és jó néhány ötletet fogalmaztak meg a diákok a megküzdési stratégiákhoz kapcsolódóan. A hónap során haragfogót is készítettek a batsányis diákok, amelyet bármikor elővehetnek és játékos formában gyakorolhatják egy-egy nehéz helyzet megoldását.

A digitális oktatás ellenére a gimnazistáink is igyekeztek kreatívan feldolgozni a hónap témáját, így például a 11.f osztályfőnöke megvalósította a Főzz velem! programot. Mivel Lovas Laura tanárnő magyar szakos, ezért készített egy tesztfeladatot a magyar írók és költők kulináris szokásairól, amelyet mindenkinek meg kellett oldania, bármilyen segítséggel. Ezután egy rántottát készítettek el közösen a Teams felületen keresztül, amiben minden diák részt vett valamilyen formában. Az értékelés sem maradt el, hiszen akinek a tesztben a legtöbb pontja lett a legrövidebb idő alatt, az megkapta az osztályfőnök rántottáját személyesen, házhoz szállítva (természetesen a járványügyi szabályokat betartva). Ez az alkalom igazán jól sikerült, és az osztályfőnök beszámolója alapján biztosan lesz folytatás, amit kíváncsian várunk!

A február hónapunk is aktívan telt, és a beszámolókból is kitűnt, hogy milyen fontos az, hogy realista optimizmussal lássuk meg a nehéz helyzeteket és tudatosan tegyünk azért, hogy megoldjuk a kihívást jelentő szituációkat a mindennapjainkban.

 

Írta: Rideg-Fekete Márta, Boldog Iskola koordinátor, osztályfőnök