Póvoa de Lanhoso – Portugália

Az ’Acting for a better Europe’, elnevezésű Erasmus program keretében az utolsó diáktalálkozóra iskolánkból 4 diáknak (Vörös Lili, Török Léna, Szabó Réka, Sáfrány Annna) és 2 kísérőtanárnak (Leirerné Katona Ágnes, Pataki Mónika) volt lehetősége kiutazni Portugáliába május 29-től június 4-ig. Vasárnap reggel 6:30-kor indultunk el Csongrádról Budapestre, ahonnan 8:30-kor szálltunk fel a barcelonai repülőgépre és 13:30-kor pedig Barcelonából egy másik repülőgéppel eljutottunk Portóba, Portugáliába. Onnan egy kisbusszal utaztunk Póvoa de Lanhosoba.
Érkezés után mindenki a fogadó családdal töltötte az estét. Hétfőn reggel iskolabemutatás és csoportos ismerkedés történt. Még ott megebédeltünk, majd elsétáltunk a városházához, ahol nagyon szívélyesen fogadott minden külföldi diákot a polgármester. Ezután megismerkedtünk a várossal, felsétáltunk a helyi várhoz és megnéztük a Bom Jesust. Estefelé elmentünk az egyik közeli pályára focizni, majd együtt vacsoráztunk egy étteremben. Kedden egész napos utazáson vettünk részt, azaz elutaztunk Bragába és megnéztük az ottani gyönyörű színházat és további más látnivalókat a városban. Ezt követően elbuszoztunk az Atlanti-óceán partjához és ott piknikeztünk. Szerdán délelőtt elkezdtük a csoportmunkákat. 4 fajta csoportban szerepeltünk: dráma (színdarabot kellett kitalálni), quiz (kérdések Európai értékekre irányulóan), irodalom (országonként 1 híres mű bemutatása), tánc (táncot kell közösen megalkotni, szakember segítségével). Megebédeltünk az iskolában, aztán elutaztunk Geresbe, ahol szintén megnéztük a város látványosságait és a természeti kincseket. Miután estefelé visszaértünk elmentünk a fogadó iskola koncertjére, melyben az Erasmus programban résztvevő helyi diákok közül is szerepeltek néhányan.
Csütörtökön egész napos kirándulásra mentünk Guimaraesbe és meglátogattuk egy várat ahol két csoportra osztva különböző aktivitásokon vettünk részt. Amikor az egyik csoportot körbevezették a várban, addig a másik csoportnak tánc workshop volt, amely során középkori táncokkal ismerkedhettünk és gyakorolhattunk. Hazaérkezés után volt aki a családdal töltött időt, de volt aki elment a többi külföldi diákkal vacsorázni.
Pénteken befejeztük a csapatmunkákat és délután elő is adtuk a színház színpadán. Ezután közösen sétáltunk még egy utolsót a városban, majd este közös vacsorán vettünk részt az iskolában, diákok, szülők és tanárok, ahol az ételek jó részét a fogadó diákok szülei készítették. Szombaton reggel még volt egy kis időnk együtt lenni a családokkal, majd a kora esti  repülőgéppel hazaindultunk. Összességében mindenkinek nagyon tetszett a kiutazás, a kedvesebbnél kedvesebb külföldi diákok, az utazások, a barátok és persze az ott szerzett élmények miatt.