Digitális Témahét a Batsányiban

 
Idén is bekapcsolódtunk az áprilisi Digitális Témahétre, hogy népszerűsítsük a tanórákon és a tanórán kívüli foglalkozásokon használható digitális írástudás módszereit és eszközeit.

A DTH alkalmával igyekeztünk minél több diákot megszólítani és bevonni őket olyan programokba, ahol a modern technológia sokoldalú alkalmazására nyílik alkalmuk. Programozás és robotika szakkör minden héten van a Batsányiban. Arra törekedtünk, hogy a meglévő tevékenységek mellé új területeket és új célcsoportokat szólítsunk meg. A batsányis diákok mellett az iskolába látogató hazai és külföldi vendégdiákokat is részesei voltak a Digitális Témahét programjainak, a megvalósításában Giliczéné László Kókai Mária tanárnő és Gilicze Tamás tanár úr működött közre.
Eredményes, sokféle tevékenységben gazdag hetet zártunk az alábbi programokkal a problémamegoldó gondolkodás, kódolás,  fizikai mérések és automatizálás témakörökben.
Részletesebben a fenti linkekre kattintva, vagy az alábbi leírásokban böngészve  és a galéria képei alapján lehet tájékozódni a batsányis Digitális Témahétről.

 

 

A GeoGirls csapat a Scratch online fejlesztőeszközt felhasználva az „Az emberi tevékenység és környezetszennyezés miatt veszélybe került növény- és állatfajok megmentéséhez kapcsolódó  témakörben” a faültetéshez kapcsolódó ötlettel indult az Epam eKids Hackathon-on. Projektjükkel az egész napos versenyen 13 csapat közül a 2. helyezést érték el. A versenyről részletesen beszámoltunk a honlapunkon.

vissza az oldal elejére

 

 

A számítógépes mérési adatgyűjtés módszerével a fizikához kapcsolódó méréseket valósítottunk meg  A batsányisok közül a 10. a osztály biológia-kémia tagozatosai a tanítási órán végeztek hőtani szenzoros méréseket.
Két vendégiskola, a Csongrádi Piroskavárosi Általános iskola és a Szentesi Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola közel hatvan 7-8. osztályos  diákja szintén ezzel a XXI. századi technológiával ismerkedett, miközben termikus kölcsönhatás és a víz fagyását vizsgálták hőmérsékletmérő szenzorral.

vissza az oldal elejére

 

 

Szintén ezen a héten rendezték a Budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatika Karán az Országos Logo Programozási verseny döntőjét, amelyre két diákunk is készült és ért el dicséretre méltó eredményt, beszámoló olvasható a versenyről a honlapunkon. Időközben az eredményhirdetés is megtörtént.

vissza az oldal elejére

 

 

A SES Erasmus+ projekt keretében iskolánkba látogató dán, észt, horvát és török diákok számára robotika bemutatót tartottunk. Korábbi FLL versenyeken eredményes felsőbb éves batsányisok számoltak be a korábbi évek versenyélményeiről, de fiatalabb diákok is vállalkoztak arra, hogy egy-egy általuk jól ismert eszközt angol nyelven ismertetnek diáktársaik számára, néhány eszköz  tanári bemutatására is sor került.

vissza az oldal elejére

 

 

 

Az ötödikesek órán és szakkörön is robotoznak. Házi verseny keretében választottuk ki, hogy ki képviselje iskolánkat a Kecskeméti Robotprogramozó Országos Csapatversenyen.

vissza az oldal elejére

 

A nemzetközi csoport tanulóit a páros kortárs segítő módszerrel vezettük be az mBot robot programozásának rejtelmeibe: egy magyar és egy külföldi diák dolgozott azon, hogy együttműködve, a grafikus kódolás segítségével irányítása alá vonja az mBot robotot.

vissza az oldal elejére

 

 

A digitális homokozó próbaüzeme is elindult. Ez a házilag megépített berendezés a terepasztalon kialakított homokkupacra vetíti az éppen összeállított domborzati formáknak megfelelő szintvonalakat.

vissza az oldal elejére