🎄:) Jónak lenni jó! :)🎄

Decemberben az egyik legkedvesebb témával, a jócselekedetekkel, foglalkoztunk a batsányis Boldogságórákon. A másokra való odafigyelés, a jócselekedetek megvalósítása általában mindennapos tevékenység egy harmonikus, megelégedett, boldog ember életében, és ez, szerencsére, többnyire  jellemzi is a batsányis diákokat, ugyanakkor decemberben még inkább igyekeztünk a saját és a diákok figyelmét is felhívni arra, hogy mennyire apró dolgoknak is lehet örülni, milyen egyszerű, de nagyszerű másoknak örömet szerezni egy-egy jó cselekedettel, egy kis odafigyeléssel. 

Az osztályok, csoportok így dolgoztak a december hónap folyamán osztályfőnökeikkel, szaktanáraikkal:  

Bedéné Fodor Virág osztályfőnök (Lovas Laura magyar szakos tanárnő) és az 5.F osztály:  A december hónap folyamán az 5.F osztály lelkesen készült az iskolai karácsonyi műsorra, melyet az utolsó héten, a legutolsó tanítási napon adtak át jelképesen, ajándékként az egész iskolának. A műsor zárásaképpen közös énekléssel búcsúztunk december utolsó tanítási napjától, így hangolódtunk az ünnepre, advent utolsó hétvégéjére. A hónap során volt még alkalom az iskolai Pozitivity játékkal is játszani, mely játékban sok jócselekedet kipróbálására volt lehetőség, például egy-egy öleléssel, vagy éppen pozitív gondolatok megfogalmazásával a társak felé. 🎄

Hajdúné Tyukász Zsuzsanna és a 7/F osztály: December a meghittség és az egymásra figyelés időszaka, amelyet a 7.F osztály idén különösen szépen megélt. A diákok személyre szóló ajándékokkal lepték meg egymást december első osztályfőnöki óráján, ezzel is erősítve az összetartozás érzését. Az ajándékozást egy vidám osztálybuli követte, ahol a jó hangulat, a nevetés és a közös élmények kerültek a középpontba. A diákok minden programot maguknak szerveztek, így néztük filmeket, focibajnokságot szerveztünk és nem maradhatott el a Just Dance sem. A decemberi programjaink megvalósulásához a szülők is hozzájárultak: Mikulásra nemcsak finom csokoládéval, hanem meglepetéskuponokkal is készültek, amelyek még emlékezetesebbé tették az ünnepet. A kuponok egy-egy tantárgyat tartalmaztak, ahol az osztály néhány pedagógusa érdekes és izgalmas felajánlásokat tett. A 7.F példája jól mutatja, hogy az apró figyelmességek és az összefogás teszik igazán széppé a decembert. 🎄

Kovácsné Baranyi Margit tanárnő és a 11/F osztály egyik németes csoportja: December hónap témája a „Boldogító jócselekedetek”, ezért úgy gondoltam, hogy a németes csoportommal csatlakozunk Csongrád város „karácsonyi cipősdoboz” akciójához. Az volt a tervem, hogy a csoport közösen összeállít egy cipősdoboznyi ajándékot, amit majd eljuttatunk egy rászoruló gyermek részére, hogy karácsonykor örömet okozhassunk neki. A tanulóknak ezt az óra elején még nem árultam el. Először is játékos szórejtvények segítségével ki kellett találniuk a hónap témáját, majd megnéztünk közösen egy német nyelvű filmet a „karácsonyi cipősdoboz” akcióról, ami természetesen nem csak Magyarországon, hanem Németországban is megtalálható. A film megnézése közben egy egyszerű sorbarendezős feladatot is meg kellett oldaniuk. Ezt követően a feladatlapjukon találtak különböző felsorolásokat, és el kellett dönteniük, hogy szerintük belekerülhet-e egy ilyen tárgy a cipősdobozba vagy nem. Miután mindent átbeszéltünk, és a feladatot is kiértékeltük, megkérdeztem a tanulóktól, hogy van-e kedvük összeállítani egy ilyen ajándékot. Nagyon megtetszett nekik az ötlet, és végül úgy döntöttek, hogy ne csak egy, hanem kettő cipősdobozt készítsünk egy kislány és egy kisfiú részére is. Igazi csapatmunka volt, hiszen közösen eldöntötték, hogy ki mit vesz, készítettek egy-egy karácsonyi üdvözlőlapot is, amit mindenki aláírt, és szépen becsomagolták a cipősdobozt. A tanulók végig nagyon lelkesek voltak, és nagyon örültek, hogy karácsonykor két gyereknek is örömet szerezhettek. 🎄

Rideg-Fekete Márta tanárnő és a 11/A osztály egyik angolos csoportja: A 11. évfolyamos angolos csoportommal december egyik 6. órájára terveztem a Boldogságóránkat, mert ezek az órák mindig különleges hangulatúak és pihentetőbbek, interaktívabb, kreativitásra is lehetőséget adó alkalmak, így inkább olyan órát terveztem meg, amelyik egy iskolai nap végére esett, amikor már kicsit fáradtabb is volt a csoport. Az órán játékos formában ismerkedtünk meg a jócselekedetek számtalan formájával (Acts of Kindness), amely játékot és a rajta lévő gondolatokat haza is vihették a tanulók, hogy a december folyamán, akár a téli szünetben is, még legyen ötletük a jócselekedek gyakorlásához. A közös játék után mindenki készíthetett, saját ötlet alapján, egy üdvözlőkártyát valamelyik karácsonyi ajándéka mellé. 🎄

Biró Edit tanárnő és a 12/F osztály egyik németes csoportja: A Boldogságóra programban december a jócselekedetek hónapja, ezért a 12/F németes csoportjával csatlakoztunk az iskolánk cipősdoboz akciójához. Először az órán megnéztünk egy német nyelvű videót arról, mi is ez az akció, hogyan kell feldíszíteni a dobozt, mi az, ami belekerülhet és mi nem. Miután megnéztük a filmet, feladatokat oldottunk meg a látottakkal kapcsolatban: Először sorba kellett állítani a doboz előkészítésével és a gyűjtőpontra juttatásával kapcsolatos tevékenységeket, majd ki kellett válogatni a megadott tárgyak közül azokat, amelyek belekerülhetnek a dobozba és amelyek nem (pl. veszélyes, törékeny, folyékony dolgokat nem szabad a dobozba tenni). Ezután mi magunk is összeállítottunk egy cipősdobozt: először kitaláltuk, milyen nemű és milyen korú gyereket szeretnénk meglepni (mi egy 15-17 éves lánynak készítettünk ajándékot, azzal az indokkal, hogy biztosan mindenki inkább a kisebb gyerekekre gondol), majd összeállítottuk a listát, mindenki vállalt egy-egy ajándékot (ez lehetett pl. iskolaszer, kozmetikai cikk, rajzeszköz, ruházati kiegészítő). Végül a cipősdobozt megtöltöttük az ajándékokkal, gondosan becsomagoltuk és kidíszítettük, készítettünk egy üdvözlőkártyát, amit mindannyian aláírtunk, majd együtt leadtuk a gyűjtőponton. Örülünk, hogy segíthettünk, és reméljük, hogy sikerült valaki karácsonyát szebbé varázsolnunk. 🎄

Iskolai szinten, vagy éppen magán emberként is számos jócselekedetet hajtottunk végre, így például voltak kollégák, akik kidíszítették a tanári szobát és a saját osztályuk termét is, vagy éppen ajándékokat vittek a DÖK tagok más intézményekbe gyerekeknek, családoknak. Decemberben Mikulás programon is részt vettek iskolánk diákjai szaktanári szervezéssel, illetve beteg kisgyermeknek is gyűjtöttük kupakokat, nemcsak decemberben. Az osztályok is kaptak egy-egy meglepetést osztályfőnökeiktől, és számos jócselekedettel igyekeztünk az év során is odafigyelni egymásra és másokra is. Voltak, akik a szalagavató és karácsonyi műsor előkészítésében, szervezésében segítettek vagy csak egy-egy bátorító, kedves szóval könnyítették meg az utolsó stresszes napok túlélését. Karácsonyi üdvözleteket adtunk és kaptunk, így megszámlálhatatlan apró kedvességgel igyekeztünk az év végi dolgos hétköznapokat kedvesebbé, barátságosabbá tenni. 🎄

Az év utolsó napjaira mindenkinek kívánunk békés, áldott készülődést karácsonyra és jó pihenést, tartalmas szünetet, feltöltődést az elkövetkezendő napokra is! 🎄