Hat tanuló képviselta a Csongrádi Batsányi János Gimnáziumot a Kovács Mihály Országos Grafikus Programozási Verseny döntőjében. Az informatikai versenyek népes mezőnyéből országos döntőbe jutni már önmagában kiváló eredmény: sok befektetett munkáról, jó gondolkodásról, programalkotási gyakorlottságról, elhivatottságról, szorgalomról és kitartásról tesz tanúbizonyságot. A verseny lehetőséget ad a gyerekeknek a programozási ismereteik és képességeik kortársaikkal történő összehasonlítására. A rutinos versenyzőnek számító, már tavaly is döntős Kis Botondnak (7.f) és Szatmári Bálintnak (7.f) sikerült fej-fej mellett a mezőny első negyedében végezniük, ez nagyon jó teljesítmény! György Gergő (7.f), Zágonyi Emma (6.f), Horváth-Varga Péter (6.f) Ötvös Bence (6.f) a budapesti, egyetemi versenykörülményekkel is most találkoztak először. Ők korcsoportjaik középmezőnyében végeztek, ami szintén szép eredmény. A felkészülés során minden versenyző a saját tudásszintjéhez képest sokat fejlődött, a versenyen való részvétellel pedig tapasztalatot, versenyrutint szereztek, élményekkel gazdagodtak.
A versenyhez szükséges alapokat a diákok digitális kultúra órán tanulják, az érdeklődőbbek délutáni szakkörön és otthon akár önállóan is bővíthetik tudásukat, felkészítő tanáruk: Giliczéné László-Kókai Mária.
A Kovács Mihály Országos Grafikus Programozási Verseny döntőjében elért eredmények:
-
Az 5-6. osztályosok korcsoportjának eredménylistája, ahol 54 tanuló jutott döntőbe.
Zágonyi Emma (24. hely)
Horváth-Varga Péter (28. hely)
Ötvös Bence (41 .hely) -
A 7-8. osztályosok korcsoportjának eredménylistája, ahol 56 tanuló jutott döntőbe.
Kis Botond (15. hely)
Szatmári Bálint (16. hely)
György Gergő (29. hely)
Bővebb információk a versenyről
A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kara által meghirdetett verseny célja az, hogy elsősorban az általános iskolák tanulóinak lehetőséget adjon az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére, motiváló módon. A robotprogramozással és a vizuális programozással kezdve a gyerekeket a saját absztrakciós szintjükön vezeti be a programozás világába. Segítséget ad a tanároknak a tehetségazonosításhoz és a tehetségfejlesztéshez, a tematika meghatározásával.
A Kovács Mihály Országos Programozási Versenyen a korábbi Logo Országos Grafikus Programozási Verseny utódja.
A 2024-25-ös tanévtől a verseny megújult: a korábban különálló feladatok helyett, idéntől összetett projektfeladatot kell a versenyzőknek megoldaniuk. A hangsúly továbbra is a teknőcgrafikán az eljárások készítésén és az algoritmikus gondolkodáson van, ami kiegészült animációkészítéssel, eseményvezérléssel.
A versennyel kapcsolatos minden információ (feladatsorok, megoldások, eredmények, mind a négy korcsoportban letölthetők a verseny hivatalos honlapjáról (http://tehetseg.inf.elte.hu/logo/logo_aktualis.html)