Rideg-Fekete Márta

„Az elégedettséget (…) sem díjakkal, sem egyebekkel nem lehet mérni. A siker nem a díjak számát jelenti. (…) Sokkal fontosabb, hogy az ember kíváncsi maradjon, és a munkájával elégedett legyen. Ezt pedig akkor lehet elérni, ha szeretjük, amit csinálunk, és igyekszünk a maximumot nyújtani.” (Ada Jonat) 

„Az adott élet minél jobb megélése a boldogság kulcsa.” (Erőss Zsolt)

Az első diplomám megszerzése után pedagógusi pályámat 2002-ben kezdtem a Csongrádi Piroskavárosi Általános Iskolában, majd 2005-ben visszakerültem egykori középiskolámba, a Batsányi János Gimnáziumba. Az eltelt 19 évben sokféle tapasztalatot szereztem a különböző korosztályokkal való foglalkozások, rendezvények, továbbképzések kapcsán, ugyanakkor vallom, hogy mindig lehet újat tanulni, nyitottnak maradni a világ eseményeire, és a “lifelong-learning” -szemlélet jegyében ezt igyekszem a mindennapokban is szem előtt tartani, így az elmúlt években  mestertanári angoltanár diplomát szereztem, valamint vizsgaelnöki szakértő területen pedagógus szakvizsgát tettem 2019-ben.  A Batsányiban 8-féle korosztállyal dolgozom együtt és a délelőtti órák mellett számos egyéb feladat, projekt megvalósításában is részt veszek (Operakaland, zene világnapja, rendhagyó órák, nyelvi/ének versenyek, témahetek, kulturális rendezvények, Erasmus+ projektek). Fontosnak tartom a tehetséggondozást, hiszen mindenki tehetséges valamiben, illetve a diákok érzelmi intelligenciájának fejlesztését is, mert véleményem és tapasztalatom szerint, a 21. században nem elég műveltnek, tanultnak lenni, hanem megfelelő önismerettel, érett személyiséggel is rendelkezni kell ahhoz, hogy a (majdani) felnőtt életünket sikeresnek, megelégedettnek és boldognak mondhassuk. Ehhez igyekszem a tanóráimon olyan légkört kialakítani, amelyben diákjaim örömteli módon, felszabadultan dolgozhatnak, sikerélményük lehet, ugyanakkor vallom, hogy a hibák értünk vannak, azért, hogy fejlődjünk a nehézségek által, tanuljunk belőlük és a tanulási folyamat fontos részeként tekintem ezeket. Az iskolánkba jelentkező (4 vagy 8 évet itt eltöltő) diákok a legnagyobb személyiségfejlődésen mennek keresztül, hiszen életüknek ez az időszaka az egyik legmeghatározóbb. Az együtt töltött évek alatt nemcsak a tudásukat, hanem a személyiségüket is feladatunk, felelősségünk építeni, segíteni őket abban, hogy  olyan hasznos útravalót kapjanak tőlünk, amely hosszútávon elkíséri őket az életük folyamán és a későbbiekben is tudnak ebből építkezni. Éppen ezért vállaltam az osztályommal a Boldog Iskola pályázati részvételt a 2019/2020-as tanévtől, amely (országos lefedettségű) program fókuszában az érzelmi intelligencia fejlesztése áll különböző interaktív tevékenységek megvalósításával. Ebbe a programba a 2020/2021-es tanévtől már másik 3 osztályfőnök és osztályaik is bekapcsolódtak, így ettől az évtől iskolai koordinátori szerepet is vállalok a program kapcsán remélve, hogy asszertív, reális önértékeléssel bíró, céltudatos, önmagukkal harmóniában élő felnőttek kerülnek ki iskolánkból. 

Egyéb iskolai tevékenységek: 

Boldog Iskola pályázat (2019, 2020, 2021 –     ) – szakmai koordinátor, boldogságórát tartó pedagógus

Erasmus+ pályázatok – szakmai résztvevő (SES 2017-2019; BEE, STEAMUS 2020-2022)

Szakmai elismerések: 

Csongrád Város Polgármesteri Dicséret (2015) Tankerület Igazgatói Dicséret (Szeged, 2015)

Tagintézmény-vezetői dicséretek (2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020)

Diákjaimmal elért kimagasló eredmények – válogatás:

Boldogságóra program – A hónap csoportja elismerés az osztályommal (országos felsős kategória) 2019 januárjában és 2020 decemberében

Boldogságóra program – A hónap pedagógusa (országos felsős kategória) 2019 októberében

Tiszán innen, Dunán túl – Megyei Minősítő Népdalverseny – Dupla Arany minősítés (2018)

Szeged – Megyei Bicinium (ének) verseny (2017) Ezüst minősítés

Erkel Diák Ünnepek (Országos tehetségkutató verseny 2017) – Népzene-népdal kategória – Különdíj

Kistérségi népdalverseny (Csongrád) – Felsős kategória (Arany, Ezüst minősítések, 2013, 2014, 2015)

Érdeklődési körök:

 Jóga, kulturális/művészeti rendezvények, utazás, olvasás