BJG-Gó Klub III. Góbajnokság

Egy verseny, ahol a kezdőknek nagyobb az esélye a bajnokság megnyerésére, mint az erősebbeknek, tapasztaltabbaknak. Hmm! Ha „?” merült fel benned, húzd az egeret a végére (5. példa)

Ideje:
2019. 11. 22. 00 órától 2020. 01. 16. 24 óráig (8 hét)

Kik vehetnek részt a bajnokságban?
Csongrád város és a környező települések lakói (felnőttek és az ott tanuló diákok)

Hol zajlik a bajnokság?
Egyidejűleg két helyszínen is lehet küzdeni:
Kiseidó Gószerveren (KGS)
Használati útmutató (felület bemutatása):
http://web.bjg.hu/files/GO/KGS_bemutat%C3%A1sa.pdf
Élőben a BJG-Gó Klub pénteki összejövetelein, fél háromtól.
Itt akár valódi fatáblán üvegkövekkel is lehet játszani, ami azért egy kicsit más, mint kattintgatni egy monitoron, vagy telefonon. Érdemes kipróbálni. Magával ragadó.

Mi a játék célja?
Minél több pont összegyűjtése a bajnokság 8 hete alatt.

Hogyan lehet pontokat gyűjteni?
KGS-en 19-es pályán játszott partikkal.
Ugyanazzal a játékossal az első 3 játék számít bele a pontversenybe.
Ellenfél lehet minden személy vagy „Bot” (program) a KGS-en, aki rendelkezik minősítéssel. Előnykő adása kötelező (példákat lásd a végén.)
Ha azonos erősségű vagy erősebb az ellenfél, a győzelem 3 pontot, a vereség 1 pontot jelent.
Ha gyengébb az ellenfél, a győzelem 2 pontot, a vereség 1 pontot jelent
megjegyzés: ha az ellenfél erősödik vagy gyengül (szintje változik) újból lehet pontokat szerezni az ellene játszott partikkal (a szintváltás utáni első 3 parti eredménye alapján)
Indokolatlanul feladott partikért nem jár pont.
A bajnokságban résztvevők +1 pontot kapnak, ha egymással játszanak. Ebbe a bajnokságban résztvevő felnőttekkel játszott partik is beleszámítanak.
A bajnokságban résztvevő felnőtteket külön rangsoroljuk, de játszani ugyanúgy lehet velük az előzőek figyelembevételével.
A bajnokságba később csatlakozó versenyzők indításként az átlagpontszám 60 %-át kapják.
Péntek délutáni klubfoglalkozásokon
http://www.bjg.hu/index.…/category/projektjeink/bjg-go-klub/
Élőben, fatáblákon gó-órával. A pontszerzés feltételei hasonlóak az előbbiekkel.

A partik paraméterei
19-es tábla. Minősített, ha az ellenfelek játékerejének („k” érték) különbsége 6, vagy annál kisebb.
Időmérés
Időmérés módja: byo-yomi (alapból ez a beállítás)
Főidő: 20 perc (20:00)
Byo-yomi idő: 0:40 (40 másodperc)
Byo-Yomi periódusok: 5
A megadott időktől közös megegyezéssel el lehet térni.
Miért nincsenek kategóriák a bajnokságban?
Az előnykő adásával a játék teljesen kiegyenlített. Sőt, a pontszerzés módja a kezdőknek kedvez
(lásd „Példák a pontszerzésre” 5. példáját)

Hogyan lehet nevezni?
Üzenet hagyása a KGS-en „tabilevi”-nek értelemszerű szöveggel.

Meddig lehet nevezni?
Nevezni a meghirdetéstől kezdve folyamatosan lehet egészen december 15-ig.
A bajnokság november 15-én indul. A később bekapcsolódó játékosok támogatásként az átlagpontszám 60 %-át kapják indulásként.

Hogyan követhető a bajnokság állása?
A szervező (Tábori tanár úr) folyamatosan követi a versenyzők aktivitását és legalább heti rendszerességgel összesíti a pontokat. Ezeket a BJG Gó-Klub facebook oldalán közzé teszi, ami egy excel táblázat segítségével követhető, illetve ellenőrizhető.

Díjazás
16-nál több aktív versenyző esetén (oklevélen kívül)
1. helyezett 10.000 Ft jutalom
2. helyezett 6.000 Ft jutalom
3. helyezett 3.000 Ft jutalom
16 vagy 16-nál kevesebb aktív versenyző esetén (oklevélen kívül)
Valamelyik év tortájának közös elfogyasztása az oklevél átadón.

Példák a pontszerzésre
1. példa
Subi 20k erősségű, Dubi 25k. Mindketten részt vesznek a bajnokságban és játszanak egymással egy partit.
Dubi (25k) játékereje 5-tel kisebb, ezért 5 előnykövet kap. A parti minősített (játékbeállítás)
A partit Dubi (25k) nyeri, amiért összesen 4 pontot szerez. 3 pontot azért, mert erősebbel szemben nyert, plusz 1-et, mert a bajnokságban résztvevővel játszott.
Subi (20k) 2 ponttal vigasztalódik. 1 pont, ami minden vesztesnek jár biztatás képen. Plusz 1-et, mert a bajnokságban résztvevővel játszott.
2. példa
Subi (20k) és Dubi (25k) újra játszik egy partit, de most Subi (20k) nyer.
Subi (20k) összesen 3 pontot szerez. 2-t a gyengébbel szembeni győzelemért, plusz egyet, mert a bajnokságban résztvevővel játszott.
Dubi (25k) összesen 2 pontot szerez. 1 a veszteseknek járó vigaszpont, plusz egyet, mert a bajnokságban résztvevővel játszott.
A 3. partit az 1. példához hasonlóan Dubi (25k) nyeri.
A 4. parti eredménye már nem számít bele a pontversenybe.
3. példa
Bajnokság során Dubinak a játékereje 24 k-ra változott. Ekkor Subi (20k) és Dubi (24k) újra játszhat egymással a bajnokságba beszámító partikat, összesen hármat az újabb játékerő változásig. Ez a játékerő csökkenésénél is érvényes, ha nem a régebben már figyelembevett játékerő alakul ki. Például, ha Dubi újra 25 k-s lesz, akkor újabb 3 partit már nem tudnak játszani.
4. példa
Dubi (24k) játszik IdiotBot (30k)-val. 6 előnykövet ad és a parti minősített. Dubi győz, amiért 2 pontot kap, mert egy gyengébbet győzött le. Plusz pont nincs, mert az IdiotBot (30k) nem vesz részt a bajnokságban.
Megjegyzés: a „Bot”-ra végződő játékosok a KGS saját robotjai (nem valós személyek – programok).
5. példa
Kezdőként benevező versenyzők 30k játékerővel indulnak. A KGS-en több Bot is van 27-30k-s szinten, amelyek az alapszintű szabályismerettel aránylag könnyen legyőzhetők. Ráadásul a kezdők játékereje is gyorsan változik kezdetben, így sokszor tudnak ezekkel a Botokkal játszani. Csak a játékosok lelkesedésétől függ, hogy milyen gyorsan gyűjtenek be tőlük 20-30 pontot, vagy akár többet.

Mindenkinek jó versenyzést kívánok!
Tábori Levente (KGS-en tabilevi)