Szakmai munkaközösség megnevezése, vezető neve, tagjai rövid leírás:
tagok: Abonyiné Kiss Ágnes, Bujáki Olga, Giliczéné László Kókai Mária, Gilicze Tamás, Hekkelné Zsiros Ildikó, Kecskés Anita, Kovács Péter, Szabó László Attila, Tari Tamás.
Fő tevékenység az érettségire való felkészítés, versenyeztetés, valamint a robotika és a programozás megszerettetése a diákokkal.
A munkaközösség vezetője: Dr. Széll Gábor, tagjai: Forgóné Hajdu Erika, Hattayer Róbert, Kissné Kocsis Marianna, Lovas Laura, Náfrádi Imre, Posta István, Postáné Pető Györgyi;
Tantárgyak: történelem, magyar, idegenforgalmi szakmai tárgyak, latin;
A munkaközösség tagjainak célja a tanulók érdeklődésének felkeltése és motiválása a történelem, a nemzeti és az európai értékek, a hagyományápolás, az irodalom, az olvasás, az anyanyelv szeretete, a klasszikus műveltség, a szakmai tárgyak, a pénzügyi kultúra, a természet és a társadalom tisztelete iránt.
Legfontosabb feladataink a tehetséggondozás, felzárkóztatás, érettségire, versenyekre való felkészítés és minél több diák eljuttatása a nyelvvizsgák megszerzéséhez megfelelő tudásszintre.
A munkaközösség vezetője: Huszák Béla, tagjai: Almási Mariann, Borda Zsolt, Bujáki Olga, Kiss Attila, Konkolyné Tóth Györgyi, Leirerné Katona Ágnes, Papp Zoltán, Rideg-Fekete Márta, Stéhlikné Szalkai Mária;
A munkaközösségünk három fő tantárgyat ölel fel: testnevelés, rajz és ének-zene.
Testnevelés
Célunk, hogy a tanulókat a fizikai cselekvőképességük szintjének emelése révén tegyük alkalmassá a tanórán, a munkában és a rendkívüli körülmények között adódó feladatok megoldására. Ismerjék fel a tanulók, hogy a társadalmi-gazdasági élet különböző területein azok tudnak helytállni, akik szellemi-érzelmi és fizikai szinten folyamatosan meg tudnak újulni, harmóniában élnek a külvilággal és önmagukkal. Egészséges életrend, életritmus megteremtése. Váljon a szabadidő eltöltésének, egészségünk megőrzésének, eszközévé a rendszeres testmozgás. A testnevelés és a sportolás sajátos eszközeivel hozzájárulhat ahhoz, hogy a tanulók életigenlő, az egészséget saját értékrendjében kiemelt helyen kezelő személyiséggé váljanak. Ennek a célnak a megvalósításához nagy segítség a mindennapos testnevelés bevezetése.
Aktuális információk a következő honlapon találhatók: http://testneveles.bjg.hu/
Rajz
A vizuális kultúra célja hozzásegíteni a tanulókat a sajátos képi közlések, vizuális művészeti alkotások mélyebb átéléséhez, értelmezéséhez. Célja továbbá azoknak a képességeknek, készségeknek a fejlesztése, ismereteknek az átadása, amelyek a vizuális kommunikáció magasabb szintű műveléséhez, a látható világ használatához, alakításához, a kreativitás fejlesztéséhez szükségesek.
Ének
Az iskolai zenei nevelés fontos szerepet vállal a gyermek érzelmi, értelmi és jellemnevelésében. A zene örömet ad, lelkesít és megnyugtat. A gazdag érzelmi hatás a beleélés-átélés és a közvetlen cselekvés által színesíti a fantáziát, formálja az ízlést, és fogékonnyá teszi a gyermeket más emberek, közösségek és kultúrák befogadására.
Célunk a gyakorlatközpontú, élményorientált órák megvalósítása és egyúttal a holisztikus – egész személyiséget, testet, lelket fejlesztő irányelveket tartjuk szem előtt az órákon.
Törekszünk arra, hogy a hagyományos értékeket a 21. század elvárásaival ötvözzük. Igyekszünk figyelembe venni a modern kor jellemzőit, elvárásait – pl. IKT eszközök használata is a tanórákon – és ezek alkalmazását tudatosan beépítjük egy-egy tanórába, így motiváljuk diákjainkat a délelőtti órákon és az azokon kívüli aktív részvételre, ismeretszerzésre.
Az Alumni munkaközösség a 2017/2018. tanévben kezdte meg munkáját. Fő feladatunk a gimnáziumban folyó oktatás centenáriumának méltó megünneplése 2020-ban. A munkaközösség tagjai – nevünkhöz méltóan – elsősorban az iskola „öregdiákjai” közül kerültek ki. Az Alumni elsődleges célja egy olyan közösség létrehozása, amelynek tagjai valamilyen kapcsolatban voltak vagy vannak a Batsányi Gimnáziummal, hiszen a kollektív emlékezet segítségével talán sikerül minél alaposabban körbejárnunk, összegyűjtenünk, ami az iskolában történt az elmúlt évtizedekben. Ennek érdekében ápolja a gimnázium egykori diákjai, tanárai közötti kapcsolatot, a gimnáziumi hagyományokat.
A MÉRÉS – ÉRTÉKELÉS – FEJLESZTÉS munkaközösség | ||
Funkció | A funkció leírása | A funkciót végző tagok |
belső értékelés | · Az intézményben folyó belső értékelés, kiemelve az önértékelési (pedagógus, vezetői, intézményi) folyamatok elvégzése
· Az Önértékelési program és „Az intézmény éves belső önértékelési terve” c. dokumentum készítése |
a belső értékelési csoport
állandó tagjai: Kiss Attila intézményvezető Törökné Török Ildikó munkaközösség-vezető Széll Gábor szakmai tanácsadó humán (magyar, történelem) munkaközösség vezetője Tari Tamás szakmai tanácsadó |
mérés-értékelés | · A pedagógiai munkára vonatkozó mérés-értékelés jellegű feladatok elvégzése kiemelve a kompetenciafelmérést és az ahhoz kapcsolódó, illetve azt követő fejlesztő tevékenységeket
· Tanulói, szülői és pedagógus kérdőívek előkészítése, a kérdőívezés lefolytatása, kérdőívek kiértékelése |
a belső értékelési csoport állandó tagjai (fentebb)
és a mk. alkalmi tagjai: Konkolyné Tóth-Györgyi intézményvezető-helyettes, osztályfőnöki munkaközösség vezetője Hajdúné Tyukász Zsuzsanna intézményvezető-helyettes és DÖK-segítő pedagógus Blázsik Tünde matematika-informatika-technika munkaközösség vezetője Szabó László biológia-kémia-földrajz-fizika munkaközösség vezetője Borda Zsolt sport és művészetek munkaközösség vezetője Leirerné Katona Ágnes idegen nyelvi munkaközösség vezetője Postáné Pető Györgyi alumni (iskola 100 éves) csoport vezetője |
A támogatói csoport feladata, hogy segítse az iskolavezetést fejlesztő és iskolát népszerűsítő tevékenységében. Célunk, hogy az eddig bevált módszerek (honlap, közösségi oldal, helyi média, személyes találkozások és együttműködések partnerintézményekkel) továbbvitele mellett ezek tervszerűbb, hatékonyabb működtetésével és új marketing és PR eszközök bevezetésével növeljük az iskola ismertségét. Egyre bővülő külső partneri hálózatunk és az együttműködési alkalmak feltérképezésével, mindezek közzétételével segíteni szeretnénk a tanórán felüli lehetőségeket keresőket. Diákokat és pedagógusokat egyaránt segíteni szeretnénk abban, hogy a számukra elérhető lehetőségekről értesüljenek, támogatást kapjanak terveik megvalósításához.